Profesinis mokymas – nauda tik darbdaviams?

Profesinį mokymą įprasta vertinti pagal tai, kiek jis atitinka darbo rinkos poreikius, konkrečiau – pagal absolventų užimtumo rodiklius. Tačiau tai – tik viena medalio pusė. Iš tiesų profesinis…

Plačiau

G. Kvietkauskas: pokyčiai profesinio mokymo politikoje – tik pirmosios kregždės

Profesinis mokymas ilgą laiką buvo švietimo sistemos paribiuose. Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos (LINPRA) viceprezidentas Gintautas Kvietkauskas pastebi, kad profesinis mokymas – turbūt…

Plačiau

Naujos kartos profesinis mokymas Lietuvoje: koks jis?

Ar įmanoma Lietuvos profesinio mokymo sistemą įgalinti pakankamai greitai ir lanksčiai reaguoti į išorinius veiksnius? Koks vaidmuo ir atsakomybės tenka darbdaviui, visuomenės atstovui ar mokymo…

Plačiau

L. Kadys: ateities profesinio mokymo mantra – rinkos poreikių atliepimas, kokybė ir prieinamumas

Šimtaprocentinio kompetencijų pasiūlos ir paklausos balanso pasiekti neįmanoma, tačiau, vienareikšmiškai, turime dėti pastangas, artėjant link to. O prognozuoti, kokių darbų reikės 2030 m., galime…

Plačiau

B. Gruževskis: siekiamybė yra ne pati profesija, o žmogaus gerovė

Vienas paprastai pasakomas, bet nelengvai padaromas dalykas – investavimas dabar į ateitį. Visgi, pirmiausia, kad žinotume, į ką investuoti, reikia žinoti, kur link norime judėti. Pasak Lietuvos…

Plačiau

V. Bačkiūtė: lūkesčiai pedagogams išaugo, todėl turime permąstyti jų rengimą

Žmogiškojo kapitalo valdymas ir planavimas švietimo sistemoje yra sudėtingas, bet labai svarbus viešojo administravimo uždavinys. Disbalansas tarp pedagogų pasiūlos ir paklausos paliečia daugelio…

Plačiau