Geresnis
valdymas
 
Mokslo,
technologijų ir
inovacijų politika
 
Švietimo
politika
 
Žmogiškojo
kapitalo politika

4banneris

agenda baneris

Spausdinti

Nacionalinė įgūdžių strategija

nacionaline igudziu strategija banneris3

PROJEKTO TIKSLAS

Lietuva, bendradarbiaudama su Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), pradeda rengti nacionalinę įgūdžių strategiją. Diagnostiniame strategijos rengimo etape siekiama atlikti giluminę įgūdžių sistemos analizę ir pateikti rekomendacijas jos stiprinimui.

Pagrindinis šio etapo uždavinys yra pasiekti giluminį ir vieningą šalies įgūdžių sistemos iššūkių supratimą tarp suinteresuotų šalių, prieš imantis šiuos iššūkius spręsti. Todėl strategijos rengimo metu EBPO siekia: 

  • gilintis į šalies įgūdžių sistemą ir nustatyti, ar suinteresuotos šalys vienodai supranta ir atpažįsta tikrąsias įgūdžių sistemos problemas;
  • fasilituoti diskusiją tarp suinteresuotų šalių, siekiant identifikuoti įgūdžių sistemos viešosios politikos trūkumus ir galimus sprendimo būdus;
  • įgūdžių strategijos rengimo metu telkti suinteresuotas šalis ir didintų jų gebėjimą bendradarbiauti, stiprinant šalies įgūdžių sistemą ir jos valdymą. 

Šalies įgūdžių sistemos stiprinimas mažintų gyventojų iškritimo iš darbo rinkos ir socialinės atskirties rizikas, didintų Lietuvos ūkio konkurencingumą bei stiprintų šalies pozicijas, siekiant pritraukti aukštą pridėtinę vertę kuriančias investicijas. Įgūdžių sistemos tobulinimas yra aktualus ir dėl technologinės pažangos. Šalies pramonės struktūra kinta, įsibėgėja automatizacijos ir skaitmenizacijos procesai, todėl svarbu, kad šalies gyventojai įgytų ir laiku atnaujintų turimus įgūdžius ir žinias.

Stiprinant šalies įgūdžių sistemą bei jos valdymą, būtų kuriamos galimybės platesnei šalies gyventojų savirealizacijai ir didesniam konkurencingumui šalies bei tarptautinėje darbo rinkoje. Taip pat įgūdžių sistemos tobulinimas galėtų kurti prielaidas pilietinės visuomenės ir demokratijos pagrindų tvirtinimui. 

KALENDORIUS

  • 2020 m.
    Kovas
    I EBPO misija – įgūdžių strategijos seminaras (seminaro medžiaga
    Pirmosios misijos tikslas yra pasirinkti keturis tematinius prioritetus, pagal kuriuos bus rengiama nacionalinė įgūdžių strategija. Misijos metu bus organizuojamas įgūdžių strategijos seminaras, skirtas sprendimų priėmėjams bei suinteresuotų ministerijų aukštesnio lygio tarnautojams. Taip pat šia misija siekiama pristatyti įgūdžių strategiją kaip sistemą, sukuriančią prielaidas aktualių įgūdžių įgijimo, vystymo ir pritaikymo tobulinimui bei geresniam įgūdžių sistemos valdymui.  
  • Gegužė
    II EBPO misija – vertinimas
    Antrosios misijos tikslas yra, įtraukiant platų suinteresuotų šalių ratą, surinkti išsamią informaciją, įžvalgas bei įvertinti kiekvieno iš keturių pasirinktų prioritetų būklę. Šios įžvalgos bus naudojamos, rengiant galutinę gebėjimų strategijos ataskaitą. Misijos metu suinteresuotų šalių dėmesys bus nukreipiamas į iššūkius ir galimybes kiekviename iš pasirinktų tematinių prioritetų, siekiant nustatyti įgūdžių sistemos sritis, kurių tobulinimas kurtų didžiausią pridėtinę vertę įgūdžių sistemos dalyviams bei šalies mastu.
  • Rugsėjis
    III EBPO misija – preliminarių rekomendacijų pristatymas
    Trečiosios misijos tikslas yra suinteresuotoms šalims pristatyti preliminarias rekomendacijas dėl įgūdžių sistemos tobulinimo, parengtas po vertinimo misijos. Seminaro metu bei kituose misijos metu organizuojamuose susitikimuose rekomendacijos bus tobulinamos, siekiant didesnio teigiamo poveikio. Misijos metu siekiama sutelkti didesnę strategijos rengime dalyvaujančių šalių paramą ir sutarimą dėl rekomendacijų, taip didinant prielaidas jų įgyvendinimui.
  • 2021 m.
    I ketv.
    IV EBPO misija – nacionalinės įgūdžių strategijos pristatymas
    Ketvirtosios misijos metu nacionalinė įgūdžių strategija bus pristatoma suinteresuotoms šalims ir plačiajai visuomenei. Misijos metu siekiama didinti supratimą apie iššūkius šalies įgūdžių sistemoje bei telkti išteklius šių iššūkių sprendimui ateityje.

METODAS

Nacionalinės įgūdžių strategijos rengimas vyks pagal EBPO siūlomą metodologiją. EBPO rengs strategiją, bendradarbiaudama su LR Vyriausybe, Švietimo, mokslo ir sporto, Socialinės apsaugos ir darbo, Ekonomikos ir inovacijų, Finansų ir kitomis ministerijomis bei institucijomis. Interaktyvių seminarų metu į diskusijas apie šalies įgūdžių sistemos tobulinimą bus siekiama įtraukti platų suinteresuotų šalių atstovų ratą: darbdavius, profesines sąjungas, švietimo institucijas ir akademinę bendruomenę, studentus ir kitų suinteresuotų šalių atstovus.

Rengiant įgūdžių strategiją, bus naudojama EBPO ir nacionalinėse duomenų sistemose kaupiama informacija apie šalies įgūdžių situaciją bei įgūdžių sistemos tyrimų medžiaga. Strategijos rengimo metu EBPO remsis informacija gauta įvairių susitikimų, darbo grupių, seminarų metu. Šie seminarai bus organizuojami pagal EBPO sukurtą metodologiją, adaptavus ją šalies kontekstui. Taip siekiama fasilituoti suinteresuotų šalių dialogą ir išgryninti esmines įžvalgas apie šalies įgūdžių sistemą.

PROJEKTO REZULTATAI

EBPO įgūdžių strategijos projekto metu bus sudarytas išsamus šalies įgūdžių sistemos žemėlapis, nustatyti tematiniai prioritetai, kurie padėtų tikslingai nukreipti investicijas į tas politikos sritis, kurios turi didžiausią potencialą pagerinti šalies įgūdžių rezultatus. Gebėjimų strategijos ataskaitoje bus pateikiamos rekomendacijos, kaip suderinti viešosios politikos instrumentus ir priemones, kad jos būtų nuoseklios ir viena kitą papildančios. Taip pat bus pateikiamos konkrečios politikos rekomendacijos, kaip pagerinti šalies įgūdžių rezultatus numatytose prioritetinėse srityse.

Rengiant nacionalinę įgūdžių strategiją, su pasaulinio lygio ekspertų pagalba bus siekiama įvertinti pagrindinius šalies įgūdžių sistemos iššūkius ir gautas įžvalgas panaudoti darniai švietimo, užimtumo, darbo rinkos mokymo sistemos kaitai. Strategija taps pagrindu 2021–2027 m. Europos Sąjungos sanglaudos fondų investicijoms į įgūdžių sistemą ir padės įgyvendinti Europos Komisijos rekomendacijas dėl įsidarbinimo ir socialinės ekonomikos skatinimo.

EBPO ekspertai

Andrew Bell, EBPO Įgūdžių centro vadovas, Nacionalinės įgūdžių strategijos komandos vadovas

andrew bell

Andrew Bell laikinai eina EBPO Įgūdžių centro vadovo pareigas ir yra EBPO Nacionalinės įgūdžių strategijos vadovas. A. Bell dvidešimt penkerius metus dirbo įgūdžių, aukštojo mokslo, darbo rinkos ir socialinės politikos klausimais Kanadoje ir tarptautiniu mastu. A. Bell jau daugiau negu ketverius metus vadovauja EBPO Nacionalinės įgūdžių strategijos komandai. Prieš tapdamas vadovu A. Bell dirbo įgūdžių strategijos projektuose vyriausiuoju analitiku. A. Bell vadovavo studijos „EBPO įgūdžių strategija 2019“ rengimui. Šis leidinys apima gerąsias praktikas ir patirtis EBPO šalyse, ugdant ir naudojant įgūdžius, taip pat stiprinant nacionalines įgūdžių valdymo sistemas. Prieš pradėdamas darbą EBPO A. Bell užėmė įvairias pozicijas vykdomojoje valdžioje nacionaliniu ir regioniniu lygmenimis Kanadoje. A. Bell yra įgijęs viešojo administravimo magistro laipsnį Karalienės universitete Kanadoje.

Ben Game, EBPO Įgūdžių centro Nacionalinės įgūdžių strategijos komandos politikos analitikas

ben game

Ben Game yra politikos analitikas EBPO Įgūdžių centro Nacionalinės įgūdžių strategijos komandoje. Per ketverius darbo EBPO metus B. Game vadovavo Slovėnijos ir Lenkijos įgūdžių strategijų rengimui bei prisidėjo prie kitų valstybių įgūdžių strategijų rengimo. Prieš pradėdamas dirbti EBPO, B. Game dirbo vienoje iš svarbiausių Australijos ekonominio konsultavimo įmonių „Deloitte Access Economics“, kur buvo atsakingas už vyriausybės ir švietimo institucijų konsultavimą įgūdžių klausimais. Taip pat B. Game dirbo politikos analitiko / ekonomisto pareigose įvairiuose Australijos vyriausybės lygmenyse ir buvo atsakingas už įgūdžių analizės, makroekonomikos ir reguliacinės sistemos reformas. B. Game yra įgijęs dvigubą ekonomikos ir tarptautinių santykių išsilavinimą bei su pagyrimu baigęs ekonomikos srities studijas Australijoje.

DARBO GRUPĖ

Pagrindinė projekto darbo grupės funkcija yra užtikrinti koordinuotos informacijos apie Lietuvos įgūdžių situaciją perdavimą EBPO. Taip pat darbo grupė kartu su projekto vadovu yra atsakinga už diskusijų su suinteresuotomis šalimis organizavimą, sklandų informacijos apie projekto eigą bei rezultatus perdavimą savo institucijai ir tos institucijos lauke veikiančioms suinteresuotoms šalims.

Julius Jakučinskas

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Mokymosi visą gyvenimą departamento vadovas

Gintautas Jakštas

Vyriausybės strateginės analizės centras

Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vadovas

Linas Kadys

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Žmogiškųjų išteklių plėtros skyriaus vadovas

Agnė Kavaliauskienė

LR Vyriausybės kanceliarija

Strateginių kompetencijų grupės patarėja

Danguolė Kiznienė

Vyriausybės strateginės analizės centras

Įgūdžių strategijos projekto vadovė

Inga Liubartė

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Darbo rinkos skyriaus patarėja

Janina Matuizienė

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija

Generalinė sekretorė

Birutė Miškinienė

Vilniaus universiteto Verslo mokykla

Direktorė 

Irma Patapienė

Finansų ministerija

Investicijų į ekonomikos augimą skyriaus vedėja

Jovita Pretzsch

Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas"

Pirmininkės pavaduotoja

Tomas Pūtys

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Neformalaus švietimo skyriaus vedėjas

Indrė Raubė

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Darbo rinkos skyriaus vyriausioji specialistė

Emilis Ruželė

Trišalė taryba

„Investors Forum“ vyriausiasis politikos patarėjas

Osvaldas Šmitas

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Ekonomikos plėtros departamento vadovas

Inga Veževičienė

Finansų ministerija

Investicijų į ekonomikos augimą skyrius

PROJEKTO VALDYMO GRUPĖ

Projekto valdymo grupė yra atsakinga už sprendimą dėl strategijos prioritetų, tarpinių bei galutinės projekto ataskaitos aprobavimą. Taip pat valdymo grupė siekia prisidėti prie strategijos sklaidos bei tolesnių strategijos įgyvendinimo žingsnių.

Nacionalinės įgūdžių strategijos valdymo klausimai sprendžiami Vyriausybės komisijos nacionalinei žmogiškųjų išteklių stebėsenai koordinuoti posėdžiuose, kuriuose dalyvauja šie strategijos valdymo grupės nariai:

Agnė Kavaliauskienė

LR Vyriausybės kanceliarija

Strateginių kompetencijų grupės patarėja, NŽIS komisijos narė

Gintautas Kvietkauskas

UAB „Arginta group“ direktorius

Trišalės tarybos atstovas

Loreta Maskaliovienė

Finansų ministerija

Viceministrė

Janina Matuizienė

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija

Generalinė sekretorė

Birutė Miškinienė

Vilniaus universiteto Verslo mokykla

Direktorė 

Arūnas Plikšnys

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Viceministras

Jovita Pretzsch

Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas"

Trišalės tarybos atstovė

Eglė Radišauskienė

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Viceministrė, NŽIS grupės narė

Valdemaras Razumas

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Viceministras, NŽIS grupės narys

Lukas Savickas

Ministro Pirmininko patarėjas

NŽIS komisijos pirmininkas

Marius Skuodis

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

Viceministras, NŽIS komisijos narys

Giedrius Viliūnas

Vyriausybės strateginės analizės centras

Direktorius, NŽIS grupės narys

FINANSAVIMAS

Nacionalinės įgūdžių strategijos rengimą finansuoja Europos Komisija (padengia 80 proc. rengimo kaštų), o likusią dalį  (70 tūkst. Eur) skiria Ekonomikos ir inovacijų, Švietimo, mokslo ir sporto bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Papildomai Lietuva turės padengti su projekto koordinavimu ir su seminarų organizavimu susijusius, vertimo žodžiu bei raštu kaštus.

KONTAKTAI

Danguolė Kiznienė

Vyriausybės strateginės analizės centras

Įgūdžių strategijos projekto vadovė

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

8 600 78 534

Liucija Sabulytė

Vyriausybės strateginės analizės centras

Komunikacijos projektų koordinatorė

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

8 696 37 829

Daugiau informacijos apie EBPO įgūdžių strategijos projektus

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) padeda šalims tobulinti profesinio rengimo ir suaugusių mokymo sistemas ir jų valdymą, siekiant geriau atliepti kintančius gebėjimų poreikius. Gebėjimų strategijos rengimo metu siekiama politikos formuotojams suteikti aukštos kokybės įrodymus apie įgūdžių situaciją ir darbdavių poreikius bei pateikti patarimus dėl gerosios politikos praktikos.

Įgūdžių strategijas EBPO yra padėjusi parengti beveik 20-čiai šalių, tarp jų – Latvija, Lenkija, Austrija, Nyderlandai, Belgija (Flandrija), Norvegija. Daugiau informacijos apie EBPO įgyvendinamus įgūdžių strategijos projektus galima rasti paspaudus šią nuorodą.