Geresnis
valdymas
 
Mokslo,
technologijų ir
inovacijų politika
 
Švietimo
politika
 
Žmogiškojo
kapitalo politika

4banneris

agenda baneris

Spausdinti

Dr. Anka Mulder: jei visas pasaulis keliasi į internetą, kodėl šie pokyčiai turėtų neliesti aukštojo mokslo?

Tarptautinėje konferencijoje „Europos aukštasis mokslas pasaulyje” pranešimą „Virtualūs žinių resursai” pristačiusi Delfto technologijos universiteto generalinė sekretorė dr. Anka Mulder susitiko su Švietimo ir mokslo ministru dr. Dainiumi Pavalkiu, Lietuvos universitetų studijų prorektoriais ir kitais švietimo srities ekspertais plačiau aptarti virtualaus švietimo suteikiamų galimybių.

Susitikime, vykusiame Švietimo ir mokslo ministerijoje, dr. Anka Mulder pabrėžė, kad aukštojo mokslo persikėlimas į virtualią erdvę – būtina jo išlikimo sąlyga. „Pasaulis keičiasi nesuvokiamu greičiu. Viskas keliasi į virtualią erdvę – žiniasklaida, knygos, parduotuvės. Negalime būti naivūs ir elgtis taip, lyg aukštojo mokslo šie pasikeitimai neliestų. Neidealizuokime dabartinės mokymo sistemos – galvokime, kaip galime ją pritaikyti dabartiniams studentams, kuriems natūralu nuolat būti socialiniuose tinkluose, naršyti internete ir išmaniuosiuose telefonuose“, - kalbėjo ji.

Dr. Ankos Mulder nuomone, virtualus švietimas suteikia galimybę įgyti išsilavinimą visiems, to norintiems. „Daug kalbame apie mokymąsi visą gyvenimą - dabar tai tapo įmanoma. Taip pat žinome, kad yra žmonių, kuriems įdomios mūsų paskaitos, bet fiziškai jie negali atvykti. Jiems galime pasiūlyti visą mūsų universiteto mokomąją medžiagą, nemokamai prieinamą internete”, - pasakojo ji.

Ekspertės nuomone, kiekvienas universitetas turėtų apsispręsti, kokią informaciją ir kokiais kanalais pateiks interneto vartotojams.  „Pasaulyje gerai žinomos tokios sistemos kaip „edX”, „MOOC” (Massive open online course) ar „Coursera”. Tikiu, kad, kalbant apie aukštąjį mokslą, ateityje jos bus kaip „Google”. Jei ieškai kelionės atostogoms – į „Google” vedi paieškos žodį ir renkiesi iš pirmųjų pateiktų pasiūlymų, nekeliauji į šimtas pirmą puslapį. Tas pats tiks ir ieškantiems reikalingų paskaitų, tad universitetai turės daryti viską, kad jų paskaitos būtų lengvai randamos”, - kalbėjo dr. Anka Mulder.  

Į susitikimą susirinkę studijų prorektoriai domėjosi, kokią ateitį dr. Anka Mulder prognozuoja universitetams. Galbūt jie, kaip įstaigos, apskritai bus nebereikalingi? „Nemanau, kad universitetai išnyks. Bendravimas akis į akį visada išliks svarbiu, tad galima derinti šiuos skirtingus veiklos būdus. Pavyzdžiui, žinau, kad Jūsų Švietimo ir mokslo ministras dr. Dainius Pavalkis yra chirurgas. Nenorėčiau, kad jis operuotų tik išklausęs paskaitų kursą internete”, - juokavo dr. Anka Mulder, pridurdama, kad tie universitetai, kurie išliks stiprėjančioje konkurencinėje kovoje, turės labai aiškiai parodyti, kokią pridėtinę vertę duoda vartotojui.

Virtualaus švietimo ekspertė iš Olandijos norėjo daugiau sužinoti ir apie tai, kas šioje srityje jau padaryta Lietuvoje. „Mes dar 2002 m. studentams pasiūlėme jungtines studijų programas, nuotolinio mokymosi galimybes. Esame prisijungę ir prie „MOOC” sistemos – dabar reikia apie tai garsiau kalbėti. Laikas parodyti, kad Lietuvoje turime labai gerų dėstytojų, stiprių programų ir esame inovatyvūs“, - sakė Kauno technologijos universiteto e.mokymosi technologijų centro direktorė dr. Danguolė Rutkauskienė.

Mykolo Romerio universiteto studijų prorektorius dr. Giedrius Viliūnas pabrėžė, kad nors prie tokių sistemų kaip „MOOC“ gali prisijungti kiekvienas, tačiau tam reikalingi resursai. Dr. Anka Mulder prisipažino, kad su šia problema susidūrė ir Delfto universitetas. „Kalbėti apie pinigus sunku bet kurioje šalyje. Tačiau galbūt geriau investuoti ne į senamadiškus dalykus, o galvoti apie inovacijas?“, - kėlė klausimą ji.