agenda baneris

Spausdinti

Organizacija „Kurk Lietuvai“: Šiuo metu Lietuva pristatoma visiškai skirtingai, o reikia kitaip

MOSTA direktorė Jurgita Petrauskienė ir direktorės pavaduotoja Laura Stračinskienė susitiko su Jaunųjų profesionalų programos „Kurk Lietuvai“ komanda.

Jaunųjų profesionalų programos „Kurk Lietuvai“ dalyvės Danutė Rasimavičiūtė ir Justė Šemetaitė,  kuruojančios „Lietuvos pristatymo pasaulyje“ projektą LR Vyriausybėje, pristatė jų projekto prioritetinį darbą – sukurti tarpinstitucinės komunikacijos mechanizmo prototipą.

„Mūsų programos siekis – įpūsti naujų vėjų į viešą sektorių. Todėl mums labai įdomu ir naudinga sužinoti, kaip tokios institucijos kaip MOSTA pristato Lietuvą užsienyje, kaip ir kodėl skleidžiate žinią apie Lietuvą, o tuo pačiu norime sukurti tarpinstitucinį organizacijų mechanizmą, kad visos įmanomos žinių sklaidos kryptys sueitų į vieną erdvę“, - sakė Danutė Rasimavičiūtė.

Pasak jaunųjų profesionalių, labai svarbu sukurti visos informacijos, kuri naudojama žiniai apie Lietuvą skleisti, struktūrą. Tai padėtų sukurti viešą ir naujoviškai veikiančią viešojo sektoriaus tinklą ir bendradarbiavimą.

Jurgita Petrauskienė patikino, kad Lietuvą MOSTA žmonėms nuolat tenka pristatyti ir tarptautiniame kontekste, dirbant su ekspertais, ir tarpinstituciniame lygmenyje. „Mūsų sąlytis su kitais sistemos veikėjais yra labai aiškus ir tamprus, juk mūsų sritis yra aukštasis mokslas ir mokslas, o taip pat ir verslas, kuris naudojasi mokslo rezultatais. Ir nors mūsų funkcija nėra pristatyti Lietuvos sistemą, tačiau mes esame parengę visą informaciją apie Lietuvos faktus studijų ir mokslo srityse ir ją pristato aukščiausio lygio vadovai ir politikai. Taigi mes pateikiame duomenis, kurie leidžia iliustruoti Lietuvos mokslą ir studijas“, - sakė Jurgita Petrauskienė.

„Todėl mūsų idėja ir yra – tokią informaciją sutelkti į vieną vietą, kad privati ar valstybinė įstaiga rastų visą informaciją vienoje vietoje. Juk šiuo metu Lietuva pristatoma visiškai skirtingai, o reikia kitaip, tarkime, kaip veikia estai. Jie turi svetainę „Brand Estonia“ ir nesvarbu, kas beužsuktų į tą puslapį, jis jau žinotų visas raktines žinutes apie savo šalį. Tai puikus įrankis šaliai pristatyti“, - sakė organizacijos „Kurk Lietuvai“ atstovės.

Laura Stračinskienė domėjosi, kaip galima išvengti grėsmių, kalbant apie faktus, jei jie bus naudojami be konteksto. „Juk mes esame tų žinučių ir informacijos kūrėjai ir mums labai rūpi, kokiame kontekste ji bus pateikiama. Pavyzdžiui, jei sakysime, kad Vilniaus universitete studijuoja „tik 20 tūkstančių studentų“ skambės vienaip, bet jeigu sakysime „net 20 tūkstančių“ - jau visai kitaip. Taigi kontekstas ir prasmė yra labai svarbu“, - įsitikinusi Laura Stračinskienė.

Daugiau informacijos apie „Kurk Lietuvai“ iniciatyvą – www.kurklt.lt