agenda baneris

Spausdinti

Pristatyti tyrimai apie investicijų į MTEP ir aukštąjį mokslą grąžą

Balandžio 24 d. MOSTA viešoje diskusijoje „Investicijų į MTEP ir aukštąjį mokslą grąža“ pristatė dviejų šiai temai skirtų tyrimų rezultatus.

„Kokią grąžą duoda investicijos į aukštąjį mokslą? Investuojama daug ir natūralu, kad norime žinoti, kokią šios investicijos kuria pridėtinę vertę, ar jos duoda pakankamą grąžą. Ši diskusija ypač svarbi naujojo Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos etapo akiratyje. Reikia žinoti, kiek esame pasiruošę panaudoti investicijas taip, kad kurtume tokius rezultatus, kokie yra suplanuoti“, - kalbėjo MOSTA direktorė Jurgita Petrauskienė.

Profesorius José-Ginés Mora Ruiz iš Londono universitetinio koledžo, bendradarbiavęs atliekant tyrimus, pabrėžė, kad tiksliai išmatuoti išsilavinimo efektyvumą labai sudėtinga. „Kitais atvejais efektyvumas matuojamas paprastai: kiek įdėjus gauni kokią grąžą. Tačiau kai kalbame apie išsilavinimą, kaštus dar galime pamatuoti, bet vadinamas pelnas pasimato tik ilguoju laikotarpiu ir galima pamatuoti tik kelis jo aspektus“, - neslėpė ekspertas.

Visgi, pasak jo, tai daryti būtina. „Kartais profesoriams, tokiems kaip aš, atrodo, kad mes esame universitetų savininkai. Bet taip nėra. Universitetai priklauso visuomenei, valstybei, todėl jie privalo atsiskaityti už sukuriamus rezultatus“, - sakė prof. José-Ginés Mora Ruiz.

Pasak MOSTA direktorės Jurgitos Petrauskienės, tokių duomenų, kaip surinktų šiuose tyrimuose, Lietuvoje niekada neturėjome, tad šie tyrimai -  naujos platformos kūrimo pradžia. „Tai informacija ne tik sprendimų priėmėjams, kurie planuoja švietimo politiką, bet ir aukštosioms mokykloms, kurios inicijuoja, vykdo studijų programas, kurioms rūpi, kad jų studentai sėkmingai integruotųsi į darbo rinką“, - tyrimus komentavo Jurgita Petrauskienė.

Tyrimus pristatančius trumpraščius kviečiame skaityti čia:

http://www.mosta.lt/images/leidiniai/Investiciju_i_MTEP_socioekonomines_grazos_tyrimas.pdf

http://www.mosta.lt/images/leidiniai/Effectiveness_of_higher_education_Policy_brief.pdf