agenda baneris

Spausdinti

Lietuvos pavyzdys moldavus paskatino susimąstyti apie galimybę mažinti egzaminų skaičių

Penki privalomi egzaminai – su tokiu krūviu tenka susitaikyti Moldavijos abiturientams. Tačiau galbūt Lietuvos pavyzdys paskatins tokios situacijos pokyčius. Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centre (MOSTA) apsilankę Moldavijos aukštojo mokslo atstovų delegacijos nariai susimąstė, kad galbūt jiems irgi reikėtų pasinaudoti Lietuvos pavyzdžiu.

„Moldavijoje šiuo metu vyksta daug svarbių pokyčių, ruošiamės pertvarkyti savo aukštojo mokslo sistemą ir ieškome geriausio modelio. Lankėmės Danijoje, Švedijoje, tikimės rasti naudingų pavyzdžių ir Lietuvoje“, - sakė delegacijos vadovas dr. Romeo V.Turcan. Jo nuomone, Moldavijai tenka spręsti daug uždavinių, su kuriais yra susidūrusi ir Lietuva, todėl toks bendradarbiavimas jiems labai vertingas.

„Džiaugiamės, kad turime žinių, kuriomis galime pasidalinti. Juk visi siekiame to paties – geriausios aukštojo mokslo kokybės“, - sveikindama svečius kalbėjo MOSTA direktorė Jurgita Petrauskienė. Su Lietuvos aukštojo mokslo sistema iš arčiau susipažinę moldavai stebėjosi tuo, kad Lietuvoje baigiant mokyklą pakanka išlaikyti vieną egzaminą bei norėjo daugiau sužinoti apie stojimo į aukštąsias mokyklas tvarką. „Moldavijoje tik šiais metais buvo pritaikyta sistema, kai būsimi studentai gali pateikti prašymus į daugiau nei vieną universitetą. Todėl mums labai svarbu sužinoti, kaip Lietuva įgyvendino sistemą, kokią dabar turi“, - neslėpė Moldavijos delegacijos vadovas.

„Tikimės, kad pertvarkę savo aukštojo mokslo sistemą, būsime modernesni, labiau europietiški. Todėl mums reikia įvertinti įvairiapusę tarptautinę patirtį“, - kalbėjo dr. Romeo V.Turcan, pats šiuo metu dėstantis Aalborgo universitete Danijoje.

„Yra daug klausimų, dėl kurių turime apsispręsti. Ne tik dėl privalomo egzaminų skaičiaus, ką būtinai turėsime apsvarstyti. Moldavijoje šiuo metu yra mišri mokėjimo už mokslą sistema. Kaip ir Lietuvoje – daliai studentų mokslą finansuoja valstybė, dalis už jį moka patys. Danijoje aukštasis mokslas  nemokamas, todėl ten atvažiuoja labai daug studentų iš užsienio šalių, tarp jų ir Lietuvos ar Moldavijos“, - pasakojo dr. Romeo V.Turcan.

Tačiau, jo nuomone, tai nereiškia, kad Danijos pavyzdžiu turi pasekti visos kitos šalys. „Reikia atrasti teisingą balansą. Juk studijos turi būti ne tik prieinamos, bet ir kokybiškos. Studentai turi žinoti, kad baigę studijas turės pakankamai aukšto lygio žinias, kad po jų gautų gerai apmokamus darbus. Tai skatins ekonomikos intensyvėjimą.  Be to, nemokamas ir prieinamas išsilavinimas yra du skirtingi dalykai – galima rasti labai įvairių kelių, kuriais galima eiti“, - svarstė dr. Romeo V. Turcan, planuojantis dar atvykti į Lietuvą išsamiau išnagrinėti čia veikiančią aukštojo mokslo sistemą.

Moldavijos aukštojo mokslo delegacija Lietuvoje viešėjo vykdydama projektą „Moldavijos universitetų autonomijos stiprinimas“, priklausantį Europos Sąjungos „T|EMPUS“ programai. Šia programa skatinama modernizuoti aukštąjį mokslą Rytų Europos, Vidurio Azijos, Vakarų Balkanų ir Viduržemio jūros regiono šalyse partnerėse, daugiausia vykdant mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo projektus.