STRATA vyr. politikos analitikas Giedrius Padvilikis Italijos partnerių buvo pakviestas dalintis gerąja patirtimi rengiant mokytojų prognozavimo tyrimus ir modelius renginyje „Forecasting the Teaching Workforce in Italy“, kuris yra Europos Komisijos DG REFORM finansuojamo tarptautinio projekto dalis.
Pasak STRATA vyr. politikos analitiko, šiuo metu Italijos vyriausybė susiduria su tomis pačiomis problemomis mokytojų rengimo sektoriuje, kaip ir Lietuva – mokytojų senėjimas, netolygus mokytojų pasiskirstymas regionuose, nepopuliari profesija dėl mažų atlyginimų ir sunkių darbo sąlygų, mažas stojančiųjų skaičius į pedagogų rengimo studijas. Todėl Italijos vyriausybė ieško būdų kaip panaudoti mokytojų darbo duomenis detalesnei problemos analizei ir galimų sprendinių paieškai, ateities situacijos įvertinimui. Italijos vyriausybė, kartu su privačių konsultantų finansuojamų iš Europos Komisijos pagalba, ieško gerosios patirties pavyzdžių planuojant ir prognozuojant mokytojų poreikį kitose ES šalyse. Susitikimo metu gerąsias patirtis ir iššūkius pristatė Portugalijos, Švedijos. Atstovaudamas Lietuvą Giedrius Padvilikis pristatė 2020 m. STRATA atnaujinto mokytojų poreikio prognozavimo modelio veikimo principus, naudojamus duomenis, rezultatus, tų rezultatų panaudojimo galimybes priimant politinius sprendimus susijusius su mokytojų rengimu.
LR Vyriausybės kanceliarijos ir LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2020 metų užsakymu, STRATA atliko 2017–2018 m. sukurto ir ištestuoto Pedagogų pasiūlos ir paklausos prognozavimo modelio atnaujinimą. Šiame modelyje pagal sudarytą specializacijų sąrašą įvertintos pedagogų paklausos ir pasiūlos ketverių metų prognozės, kurios papildytos naujais duomenimis, tad pateikiamas rezultatas apima 2021/22 – 2024/25 laikotarpį. Modelio rezultatams apskaičiuoti naudojami Pedagogų registro, Užimtumo tarnybos ir Švietimo valdymo informacinės sistemos duomenys.
STRATA parengtoje apžvalgoje pateikiami Pedagogų poreikio Lietuvoje prognozavimo modelio atnaujinimo rezultatai pagal 3 scenarijus: pirmasis sudarytas darant prielaidas, jog iki šiol vyravusios tendencijos toliau išlikt aktualios. Kiti 2 scenarijai sudaryti pagal atliktos apklausos ir interviu metu su švietimo bendruomene identifikuotus veiksnius, galimai lemsiančius pedagogų paklausą ir pasiūlą iki 2025 metų. Apžvalga parengta Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir LR Vyriausybės kanceliarijos užsakymu.